Η κατάθλιψη θεωρείται μία από τις πιο θεραπεύσιμες ψυχικές διαταραχές. Το 80% με 90% των ατόμων με κατάθλιψη ανταποκρίνονται καλά στη θεραπεία. Σχεδόν όλοι οι ασθενείς καταφέρνουν να ξεπεράσουν τα συμπτώματά τους. Πριν από τη διάγνωση ή τη θεραπεία, ένας επαγγελματίας υγείας (ψυχολόγος, ψυχίατρος) πρέπει να κάνει λεπτομερή διάγνωση, συμπεριλαμβανομένης μιας συνέντευξης.

Η ψυχοθεραπεία

Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να συστήσει στον θεραπευόμενο να κάνει μία εξέταση αίματος ώστε να βεβαιωθεί, ότι η κατάθλιψη δεν οφείλεται σε παθολογικά αίτια όπως είναι το πρόβλημα του θυρεοειδούς. Η αξιολόγηση είναι, για να εντοπιστούν συγκεκριμένα συμπτώματα, ιατρικό και οικογενειακό ιστορικό, πολιτιστικοί παράγοντες και περιβαλλοντικοί παράγοντες. Με αυτόν τον τρόπο θα καταλήξουμε σε μια διάγνωση και θα σχεδιάσουμε μια πορεία δράσης.

Κατάθλιψη και ψυχοθεραπεία

Η ψυχοθεραπεία χρησιμοποιείται για τη θεραπεία της ήπιας κατάθλιψης. Για μέτρια έως σοβαρή κατάθλιψη, η ψυχοθεραπεία συνδυάζεται με αντικαταθλιπτικά φάρμακα. Η γνωστική συμπεριφορική θεραπεία (CBT) έχει βρεθεί ότι είναι αποτελεσματική στη θεραπεία της κατάθλιψης. Το CBT είναι μια μορφή θεραπείας που επικεντρώνεται στην επίλυση προβλημάτων. Βοηθά ένα άτομο να αναγνωρίσει τη διαστρεβλωμένη σκέψη και στη συνέχεια να αλλάξει τη συμπεριφορά του.

Η ψυχοθεραπεία μπορεί να είναι ατομική ή ομαδική. Η ομαδική θεραπεία περιλαμβάνει άτομα με παρόμοιες ασθένειες. Ανάλογα με τη σοβαρότητα της κατάθλιψης, η θεραπεία μπορεί να διαρκέσει μερικούς μήνες ή πολύ περισσότερο. Σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί να σημειωθεί σημαντική βελτίωση σε 15 έως 20 συνεδρίες.

Ο θεραπευόμενος μπορεί να συμβάλλει στη θεραπεία της κατάθλιψης.

Αξίζει να αναφερθεί ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι για να μειώσουν τα συμπτώματα της κατάθλιψης. Για πολλούς ανθρώπους, η τακτική άσκηση βοηθάει στη δημιουργία θετικού συναίσθηματος και βελτιώνει τη διάθεση.

Άντρας με κατάθλιψη

Η κατανάλωση υγιεινής διατροφής και η αποφυγή του αλκοόλ μπορεί, επίσης, να βοηθήσει στη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης.

Εάν αντιμετωπίζετε συμπτώματα κατάθλιψης, ένα πρώτο βήμα είναι να δείτε έναν ψυχολόγο. Συζητήστε για τις ανησυχίες σας και ζητήστε μια λεπτομερή αξιολόγηση. Αυτή είναι η αρχή για την αντιμετώπιση των ασθενειών της ψυχικής υγείας.

Διαβάστε ακόμα:

Γιατί οι άνθρωποι χωρίζουν;

Απλές τεχνικές διαχείρισης του άγχους

Πως να αντιμετωπίσω το άγχος για την υγεία μου;

Μαρία Παπουτσή

M.Sc. Ψυχολόγος-Παιδοψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια